Blind dates, skapat för blinda människor?

Ja man börjar verkligen undra när det kommer till just blind dates om man bör vara blind för att palla med en kväll med en person man inte ens valt att träffa för utsidan, och som grädden på moset så är personen även socialt handikappad, vad är oddsen liksom? I dessa fall är de tydligen väääldigt höga. Så VARNING gott folk, när den ena inte vill visa sig utan vill att det ska bli "kul" med en blind date så är det något i görningen(!!!), heeeelt klart.

Jag kan berätta om ett skräck exempel när det kommer just till hemska dejter.
Vi kan kalla honom "Calle", Calle är en helt vanlig kille DOCK en vanlig kille som bara råkar vara på sin höjd två äpplen hög. MEN vad gör de? Jag skulle ändå inte ha något annat för mig den fredagen till ära så tänkte att lite äventyr skulle inte skada.
Jag blir tillsagd att möta upp denna "människa" vid Medborgarplatsen, utanför Donken. När jag väl ser Calle komma ående imot mig får jag panik och svänger av in på Donken i hopp om att han inte sett mig.
Väl inne på stället yrar jag omkring som en gammal höna och väl när jag siktat in mig på att låsa in mig på toaletten så ploppar han fram som gubben i lådan. Han kollar på mig som om jag är helt körd och tänker troligen något i stil med "Vad fan gör du här inne vi skulle ses utanför", Så för att rädda situationen säger jag bara att jag letade efter en toalett, vilket i sin tur blev rätt konstigt iom att jag stog utanför toalettdörren.
Iallafall så när vi väl är påväg ut så säger Calle att han behöver ta sig till en bankomat vilket ger mig ett hopp, jag ser liksom ljuset i tunneln, jag pekar ut två bankomatr som ligger en bit längre bort och säger att jag behöver ringa ett viktigt PERSONLIGT samtal, så det vore bra om han kunde gå själv. Efter lite om och men så går han.
DÅ gott folk då kan jag tala om att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, så när en Taxi glider förbi så sliter jag upp dörren, frågar i farten medans jag slänger mig i baksätet om han är ledig och ber han köra av bara fan. 

Ja så den "dejten" slutade väl innan den ens börjat. :P. Fast det var kul..en riktigt kul upplevelse faktiskt :D.

SÅ byebye dvärgen.

image9
 


Kommentarer
Postat av: Soffie

haha, nog känner man igen det där med att blinddates inte är någon höjdare.
jag har dock inte lyckats med det där, så all heder till dig som verkligen hade mage att göra det alla vi andra tänker på medans vi sitter där med veckans tråkigaste sällskap..

ha de gott

2008-04-16 @ 12:11:53
URL: http://soffiesliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0